Prelegenci

A B C D F G H J K L M N O P R S Ś T U W Z
Edward Bajko

Edward Bajko

prezes zarządu

Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek

Edward Bajko od ponad 30 lat związany ze Spółdzielczą Mleczarnią Spomlek. Przeszedł w niej wszystkie szczeble zarządzania: od kierownika zmiany, przez kierownika działu produkcji, głównego mechanika – szefa działu technicznego. Następnie przez 20 lat sprawował funkcję wiceprezesa, odpowiedzialnego m.in. za produkcję, inwestycje i dział techniczny. W 2008 roku, decyzją członków spółdzielni, został wybrany na stanowisko Prezesa. Od tej pory z powodzeniem rozwija firmę poprzez rozwój organiczny i konsolidacje.  Firma przez ostatnie 10 lat zarządzania przez Edwarda Bajko przejęła na prawach spółdzielczych dwie mleczarnie, trzykrotnie zwiększyła przychody, zbudowała silne marki serów żółtych: Serenada i Skarby Serowara. Uczyniło to Spomlek jednym z największych i najsilniejszych graczy na polskim rynku mleczarskim oraz zdecydowanego lidera w kategorii producentów serów długo dojrzewających.

Prywatnie Edward Bajko pasjonuje się żeglarstwem oraz budową jachtów. Najwięcej emocji dostarcza mu samotne żeglowanie przy silnym wietrze na samodzielnie zbudowanej małej łódce. Poza tym swój wolny czas poświęca na zwiedzanie świata oraz słuchanie utworów Fryderyka Chopina w wykonaniu Ivo Pogorelicia.

Bierze udział w sesjach:

  • Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     

    Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods

    • Moda na gotowanie i zdrowe odżywianie zmienia rynek FMCG
    • Odpowiedź producentów na trendy prozdrowotne: zmiana składu, opakowań, komunikacji
    • Potencjał rynku żywności ekologicznej w Polce
    • Nowe nisze – żywność funkcjonalna, dla sportowców, dla alergików – podbijają masowy rynek
    • Superfoods – „nadżywność” czy skuteczny marketing?

    Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods

  • Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     

    Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych

    • Na fali trendu prozdrowotnego – nowe strategie firm, produkty, innowacyjne kampanie
    • Opłacalne nisze rynkowe: eko, convenience, produkty naturalne, regionalne, bez GMO, bez laktozy
    • Marki własne – elastyczna reakcja na zmieniające się trendy
    • Inwestycje proinnowacyjne: park maszynowy, produkty, logistyka, marketing
    • Liderzy inwestują we frakcjonowanie białek mleka – perspektywy rozwoju segmentu
    • Sytuacja cenowa na rynku mleka - wpływ na trendy konsumenckie i wybory zakupowe

    Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych

POWRÓT