Wstępny zakres tematyczny edycji 2018

Sukcesy i wyzwania – trzy dekady budowy polskiego biznesu spożywczego

  • Przemysł spożywczy kiedyś i dziś - podsumowanie
  • Sukcesja i zmiana pokoleniowa a strategie firm spożywczych
  • Nowoczesny przemysł spożywczy gotowy na wyzwania?
  • Trudno prześcignąć liderów. Czy jest jeszcze szansa na powstanie nowych polskich gigantów

Tradycja i ekologia nowoczesnością rynku spożywczego

  • Powrót do korzeni. Podajmy naturę w wersji convenience
  • Europa głodna naturalnej żywności. Polska na tym skorzysta
  • Żywność ekologiczna wychodzi z niszy. Perspektywy
  • Sieci handlowe nadają ton naturalnym trendom. Rosną ich oczekiwania
  • Rolnik w centrum uwagi konsumenta

Konsolidacja. W oczekiwaniu na boom na rynku fuzji i przejęć

  • Rozdrobniony rynek spożywczy musi się konsolidować. Różne scenariusze
  • Na etapie przyspieszenia. Co pobudza rynek fuzji i przejęć w przemyśle spożywczym
  • Najbardziej atrakcyjne sektory rynku spożywczego
  • Przejęcia rozwiązaniem problemu sukcesji?
  • Inwestor = przyspieszenie rozwoju. Case study.

Jak skutecznie rozwijać eksport w dobie embarga, protekcjonizmu i wojen handlowych

  • Sukces polskiej żywności na arenie międzynarodowej
  • Polski eksport żywności pod presją nasilającego się protekcjonizmu
  • Europa musi szukać nowych rynków zbytu – umowy o wolnym handlu a szanse eksportowe polskiej żywności
  • Firmy spożywcze na dalekich rynkach. Perspektywy eksportu do Afryki, Azji, Ameryki Południowej
  • Zbudować swój przyczółek poza Polską i podbić rynki zagraniczne
  • Polski przemysł wykorzystuje bogactwo polskich produktów? Jak mądrze budować patriotyzm gospodarczy?

Firma i produkt „nowej ery”

  • Skuteczna realizacja wizji rozwoju firmy - doświadczenia liderów wykorzystujących nowe technologie
  • Transformacja cyfrowa tradycyjnych biznesów. Jak dostosować organizację, by była digital-ready
  • Poznać pragnienia, potrzeby i gusta. Technologie pomagają tworzyć lepszą ofertę
  • Innowacyjny produkt i firma w służbie rynku i konsumenta
  • Naukowcy doskonalą metody produkcji żywności - nowe źródła białka, idealne owoce, dodatki funkcjonalne

Potencjał Przemysłu 4.0 - fakty i mity

  • Wyzwania menedżera w dobie nowoczesnej produkcji
  • Fabryka przyszłości: pełna automatyzacja i robotyzacja to kwestia czasu
  • Strategie wdrażania nowych rozwiązań na poziomie branż i firm. Case study
  • Logistyka jutra – optymalizacja procesów, automatyczne magazyny, drony, autonomiczne samochody

Polska branża mięsna przeskoczyła swoją ligę

  • Czynniki sukcesu polskiego mięsa na arenie międzynarodowej
  • Polskie mięso: liderzy rynkowi, trendy konsumenckie, nowe kategorie
  • Mięsne marki – jak je kreować w dobie trendów wege?
  • Mity nt. mięsa – jak kształtować świadomość konsumentów?

Mleczarnie w pogoni za trendami. Naturalny convenience święci tryumfy

  • Mleczarstwo mocno poszukuje innowacji i nowości
  • Laktoza, cukier i tłuszcz niemile widziane. Odpowiedź na deklaracje konsumentów
  • Natura, eko, zdrowie – trendy kształtujące innowacje w branży spożywczej
  • Inwestycje i rozwój pod zmieniające się trendy: park maszynowy, opakowania, logistyka, marketing

Branża owocowo-warzywna korzysta na modzie na health&wellness

  • Owoce i warzywa w wersji convenience – oczekiwania konsumentów vs. możliwości produkcyjne
  • Strategie przetwórców owoców i warzyw w erze coraz wyższej świadomości konsumentów
  • Czas na kreowania silnych marek owoców i warzyw
  • Eko-surowce, eko-produkty, eko-marketing
  • Superfoods – nowy segment wpisany w trendy

Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci

  • Alkohole w wersji light – nowe oczekiwania konsumentów. Rynek gotowy na innowacje
  • Polska wódka – wyzwania budowy naszej „dumy narodowej”
  • Wino, cydry, niszowe browary – kto najbardziej skorzysta na trendach?
  • Alkohol trudniej dostępny – pierwsze podsumowania skutków nowych przepisów

Personalizowanie żywności - nie tylko millenialsi. Potrzeby grupy „silver generation”

  • Co millenialsi lubią najbardziej i czy w ogóle wiedzą, czego chcą?
  • Pokolenie 55+, czyli nadchodzi "srebrna rewolucja"! Obalamy mity dot. polskiego seniora
  • Internet kształtuje nawyki i decyzje zakupowe, a także redefiniuje oczekiwania konsumentów
  • Żywność uniwersalna – jak projektować produkty i wspierać marki zadowalające pokolenia?

Kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku - prezentacje nowych firm, start-upów

  • Kiedyś ciekawostka, dziś trendy. Jak znaleźć niszę i jak potem z niej wyjść?
  • Uczyć się od najlepszych. Liderzy wspierają rozwój start-upów
  • Gdzie sprzedawać nowe produkty. Innowacyjność vs. budowa dystrybucji
  • Start-up spożywczy – czy to tylko high-tech?
  • Trudne początki sukcesu. Case study jakiegoś start-upu

Kadry dla przemysłu przyszłości. Rola edukacji i „czynnika ludzkiego”

  • Rozsądne inwestycje i automatyzacja remedium na zmiany na rynku pracy
  • Nowe kompetencje pracowników. System kształcenia oraz życie społeczne w kontekście przeobrażeń w przemyśle
  • Zarządzanie firmą spożywczą w dobie cyfrowej transformacji
  • Nowe pokolenia na rynku pracy – jak pozyskiwać, motywować, zatrzymywać

Dawid czy Goliat - handel mierzy się z legislacyjnym naporem

  • Strategia Komisji Europejskiej dla uwolnienia sektora handlu detalicznego z okowów biurokracji
  • Handel pół roku po wprowadzeniu ograniczenia handlu w niedziele – pierwsze wnioski
  • Konsekwencje zmian prawnych: kondycja, konkurencja i konsolidacja
  • Rynek pracownika – braki kadrowe, presja płacowa, nowe sposoby motywacji

Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?

  • Obraz rynku, główni gracze, dominujące strategie
  • Sieci handlowe wierzą w przyjemność zakupów, a konsumenci?
  • Demokratyzacja jakości: od marek premium do popularnych - jakim kierunku zmierza rynek?
  • Inwestor lekiem na wszelkie bolączki – postępy konsolidacji sektora
  • Rocznica niepodległości, mundial, patriotyzm zakupowy - okazja czyni promocję
  • Jak zakaz handlu zmienia zachowania konsumenta

Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce

  • Sklepy przyszłości jako centra wystawowe i centra rozrywki
  • Dopasować ofertę do klienta – spersonalizowana oferta dzięki nowym technologiom
  • Nowy poziom konkurowania dzięki analizie danych i znajomości profili klientów
  • Aplikacje i programy lojalnościowe w służbie generowania ruchu klientów
  • Nowe formy płatności – handel bezgotówkowy w standardzie
  • Sklep bezobsługowy przyszłością convenience?
  • Rentowność w e-grocery – logistyka ostatniej mili
  • Ograniczanie strat w łańcuchu dostaw i optymalizacja procesów logistycznych

Dawid czy Goliat - handel mierzy się z legislacyjnym naporem

  • Strategia Komisji Europejskiej dla uwolnienia sektora handlu detalicznego z okowów biurokracji
  • Handel pół roku po wprowadzeniu ograniczenia handlu w niedziele – pierwsze wnioski
  • Konsekwencje zmian prawnych: kondycja, konkurencja i konsolidacja
  • Rynek pracownika – braki kadrowe, presja płacowa, nowe sposoby motywacji

Biedronka jak pop, Lidl jak jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?

  • Obraz rynku, główni gracze, dominujące strategie
  • Inwestor lekiem na wszelkie bolączki – postępy konsolidacji sektora
  • Sieci handlowe wierzą w przyjemność zakupów, a konsumenci?
  • Rocznica niepodległości, mundial, patriotyzm zakupowy - okazja czyni promocję

Suma doświadczeń i emocji klienta. Customer Experience – jak zarządzać tymi zasobami?

  • Customer experience głównym obszarem konkurencyjności – zmonetyzować wartość dodaną
  • Budowanie doświadczenia klienta: łatwiej, taniej, ekscytująco
  • Emocje rządą: nowi konsumenci szukają nowych przeżyć
  • Klient lepiej sprofilowany, klient lepiej obsłużony

„Free from" - innowacyjne produkty dla wymagającego konsumenta

  • Laktoza, tłuszcz, gluten, cukier na cenzurowanym – co w zamian? Wyzwania producentów
  • Jak mądrze oczyszczać etykiety – czy każde "E" jest złe?
  • Reformulacja produktów spożywczych odpowiedzią na nowe trendy konsumenckie
  • Weganizm opanowuje półki sklepowe
  • GMO – marketingowy straszak?
  • Profil konsumenta żywności „free from”
  • Gwarancja powtarzalności produktów spożywczych – certyfikacja, technologie, dobre praktyki

Influencer, celebryta, trendsetter - czy za każdą rozpoznawalną marką powinna stać znana osoba?

  • Social media inspirują, promują, hejtują: na straży dobrego, czyli walka z czarnym PR-em i mitami wokół polskich marek
  • Celebryci i mikroinfluencerzy – jak wpływają na postrzeganie produktu
  • Bloger znaczy więcej niż puchary – siła opinii
  • Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest miejscami pierwszego kontaktu z konsumentem.
  • Coraz bliżej konsumenta – nowe pomysły na promocję marek i budowę nawyków konsumenckich
  • Nie tylko millenialsi. Potrzeby grupy „silver generation” – jak wspierać marki zadowalające pokolenie 50+

Suma doświadczeń i emocji klienta. Customer Experience głównym obszarem konkurencyjności, jak zarządzać tymi zasobami?

  • Budowanie doświadczenia klienta: łatwiej, taniej, ekscytująco
  • Emocje rządzą: nowi konsumenci szukają nowych przeżyć
  • Klient lepiej sprofilowany, klient lepiej obsłużony
  • Od polowania na okazje do przyjemności z zakupów – jak zmienił się polski konsument?
  • Metody budowania lojalności: dobra oferta, promocje, gratyfikacja konsumenta
  • Pokolenie online – internet kształtuje nawyki i decyzje zakupowe

Produkt przemawia do klienta - co komunikuje nam opakowanie?

  • Trendy na rynku opakowań: innowacyjne materiały, personalizowane treści, ekologia i convenience
  • Rynek produktów premium szuka najlepszego surowca i designu
  • Regulacje prawne: znak towarowy, wzór przemysłowy, patent
  • Odpowiedzialność społeczna i ekologia kształtują rynek opakowań

Marka własna katalizatorem innowacji na rynku

  • W pogoni za idealnym produktem - innowacje budują pozycję marki własnej
  • Private label szansą na błyskawiczną reakcję na trendy konsumenckie
  • Marka własna - poligon doświadczalny dla sieci i producenta
  • Private label okiem producenta: między kością niezgody a gwarantem sukcesu
  • Wizerunek sieci handlowej współtworzony przez markę własną

Społeczna odpowiedzialność firm spożywczych i handlowych

  • Biznes prowadzony etycznie i transparentnie - ideał nowoczesnej firmy
  • Działania CSR budują zaangażowanie pracowników i zaufanie konsumentów
  • Pracownik patrzy pracodawcy na ręce – inicjatywy wspierające pracowników i lokalne społeczności
  • Droga produktu od pola do stołu – jak skontrolować jakość na każdym etapie produkcji?
  • Wyższe standardy - bezpieczniejszy produkt w łańcuchu żywnościowym
  • Inicjatywy detalistów: przeciwdziałania marnowaniu żywności, ograniczanie plastiku w opakowaniach

HoReCa - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta

  • Trendy żywieniowe rozszerzają i zmieniają menu restauracji
  • Personalizacja w rytmie fast. To klient decyduje co dokładnie znajdzie się na talerzu
  • Nowe technologie, delivery, e-lojalność – wyzwania „cyfrowej” gastronomii
  • Trzy dekady polskiego streetfoodu: od przyczepy z zapiekanką do nocnych marketów. Kto wyznacza trendy?
  • Nowe otwarcie w gastronomii szansą dla producentów i dostawców żywności