NAGRODY RYNKU SPOŻYWCZEGO 2017, CERTYFIKATY DOBRY PRODUKT 2017 oraz FOOD & RETAIL START-UP STAR 2017

Produkty wyróżniające się jakością, innowacyjnością i tradycyjną recepturą,  prężnie działające firmy oraz ważne dla rozwoju branży wydarzenia nagrodzono podczas wieczornej gali towarzyszącej jubileuszowemu X Forum Rynku Spożywczego  i Handlu, która odbyła się 6 listopada br. w Warszawie. Po raz pierwszy w historii Forum uhonorowano również start-upy – nowatorskie projekty spożywcze i najlepsze wdrożenia dedykowane firmom handlowym.

Pierwszy dzień X Forum Rynku Spożywczego i Handlu tradycyjnie zwieńczyło wręczenie nagród branżowych, przyznawanych przez redakcje portali portalspozywczy.pl oraz dlahandlu.pl, a – w  przypadku CERTYFIKATÓW DOBRY PRODUKT – również przez Polską Organizacją Handlu  i Dystrybucji oraz czytelników serwisu portalspozywczy.pl. Wyboru nagrodzonych firm i produktów dokonało grono uznanych ekspertów, naukowców i dziennikarzy, zajmujących się tematyką handlową i spożywczą.  Poza przyznaniem NAGRÓD RYNKU SPOŻYWCZEGO oraz CERTYFIKATÓW DOBRY PRODUKT, po raz pierwszy tytułami FOOD & RETAIL START-UP STAR nagrodzono dynamicznie rozwijające się i nowatorskie start-upy.

Nagrody wręczyli: Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP, Edyta Kochlewska, redaktor naczelna serwisu dlahandlu.pl i redaktor naczelna Magazynu Rynek Spożywczy oraz Paulina Mroziak, redaktor prowadząca serwisu portalspozywczy.pl. Galę poprowadziła dziennikarka i blogerka kulinarna Daria Ładocha.

– Po raz kolejny spotykamy się na Forum Rynku Spożywczego i Handlu, wydarzeniu, które co roku przyciąga decydentów, przedsiębiorców, inwestorów z całej Polski i z Europy. Przemysł i handel spożywczy w naszym kraju rozwijają się niezwykle dynamicznie, te pozytywne zmiany chcemy wyróżnić. Przyznawane przez nas nagrody promują doskonałą polską żywność oraz te działania 

i projekty, które podążają za nowymi trendami, czy stawiają na technologię jako integralną część modeli biznesowych – mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna Magazynu Rynek Spożywczy oraz portalu dlahandlu.pl.

NAGRODY RYNKU SPOŻYWCZEGO 2017

przyznane zostały w trzech kategoriach: Wydarzenie Rynku Spożywczego, Lider Rynku Spożywczego oraz Innowator Rynku Spożywczego.

W kategorii Wydarzenie Rynku Spożywczego 2017 wyróżnienia otrzymali:

BP Polska i Piotr i Paweł  – za śmiałą odpowiedź na trend convenience, jaką jest oferta sklepu "Piotr i Paweł w drodze" na stacjach BP. Firmy razem chcą tworzyć format detaliczny, który odpowie na specyficzne potrzeby lokalnych klientów, ceniących sobie oszczędność czasu i wygodę.

Grupa Eurocash – za aktywną politykę akwizycyjną na rynku handlu detalicznego, która znalazła swój wyraz w zakupie sklepów Eko oraz za zgłoszenie do UOKiK transakcji nabycia sieci Mila. W przyszłości pozwali to dotychczasowemu liderowi rynku hurtowego wyznaczać trendy na rynku supermarketów.

W kategorii Lider Rynku Spożywczego 2017 wyróżnienie otrzymali:

Grycan Lody od Pokoleń – za zbudowanie w ciągu 13 lat największej w Europie rodzinnej sieci lodziarnio-kawiarni, zdobycie pozycji lidera rynku lodów familijnych w Polsce, a także wejście ze swoimi produktami w rynek lodów  impulsowych.

Herbapol Lublin – za wzrost na stabilnym rynku herbaty i rozwój marki poprzez wejście w nowe kategorie – napoje i dżemy. W każdej kategorii, w której firma funkcjonuje, jest w rynkowej czołówce. W  kategorii dżemów – po trzech latach od rynkowego debiutu – znajduje się na trzecim miejscu w rynkowej hierarchii.

MOKATE – za zajęcie czołowej pozycji na krajowym rynku herbat oraz napojów kawowych  i czekoladowych instant oraz za sukcesywną ekspansję zagraniczną i wprowadzanie produktów na kolejne kontynenty. Grupa ma  już silną pozycję na rynkach europejskich i Bliskim Wschodzie. Teraz  za cel postawiła sobie podbicie Afryki i Azji, które – z uwagi na ogromną populację i rosnącą klasę średnią – generują duże możliwości rozwoju.

W kategorii Innowator Rynku Spożywczego 2017 wyróżnienie otrzymali:

Purella Food – za wykreowanie mody na superfoods i prozdrowotne odżywianie. Za dostrzeżenie potencjału m.in. chlorelli oraz wprowadzenie jej na „salony” oraz na półki największych sieci handlowych. Za niestandardowe produkty i działania promocyjne, które wzbudziły zainteresowanie inwestorów.

Carrefour – za innowacyjne podejście do rozwoju sprzedaży w kanale omnichannel, poprzez budowę tożsamego doświadczenia zakupowego dla klientów online i offline oraz imponujące tempo wdrożeń pionierskich na polskim rynku projektów handlowych, takich jak inkubator technologiczny, a także usług Marketplace, SąSiatki, czy Scan&go.

Więcej szczegółów:

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/wreczono-nagrody-rynku-spozywczego-2017,65483.html

CERTYFIKATY DOBRY PRODUKT 2017

przyznane zostały w czterech kategoriach:

Produkt Tradycyjny i Regionalny

  • Pierogi z jagodami firmy Almonte Marek Osuchowski
  • Kiełbasa tradycyjna z Zielonej Krainy firmy ARTEK
  • Cydr Smykan Szara Reneta 2016 produkowany przez SLOW FLOW GROUP
  • Pstrąg łososiowy – filet wędzony Gospodarstwa Rybackiego ZIELENICA
  • Konfitura z derenia i czarnej jagody Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia „Pro Carpathia”

Produkt Innowacyjny

  • Linia produktów SOUS VIDE: Filet z kurczaka, kaczki, indyka w sosie oraz Warzywa z pastą z soczewicy firmy VIRTU Production
  • Super Krówka – Toffi firmy Me gusto
  • Woda alkalizująca Olimpya firmy Hercules Holding
  • YABU Natural Energy Drink firmy LA-SAD TRADE

Nowy Produkt

  • SST-SZWEDZKI SANDWICH TORT firmy Szwecja na naszym stole
  • Gęś w kapuście produkowana przez Bacówkę Towary Tradycyjne
  • Escobar - rzemieślniczy roślinny zamiennik sera ze szlachetną pleśnią firmy Serotonina
  • Linia ekologicznych produktów BIO: ser Kaszkawał bez GMO, jogurt naturalny bez GMO,   kefir naturalny bez GMO GRUPY MLEKOVITA
  • Miodosmaczek – kremowany miód z karobem i cynamonem produkowany przez Gospodarstwo Pasieczne "Sądecki Bartnik"

Produkt Wysokiej Jakości

  • Pstrąg wędzony „saute” firmy FJORD FISK POLSKA
  • Chleb żytni z jagodami goji 1 kg Spółdzielni Piekarsko-Ciastkarskiej w Warszawie
  • Ser Bursztyn Spółdzielczej Mleczarni Spomlek
  • Jabłko Gala firmy Handlopak
  • Salatino 7 zbóż firmy GRAAL
  • YABU Natural Energy Drink firmy LA-SAD TRADE (Certyfikat przyznany w głosowaniu internautów – czytelników portalu portalspozywczy.pl).

Rekomendacja potwierdzona znakiem CERTYFIKATU DOBRY PRODUKT to szansa dla polskich firm spożywczych na większe uznanie wśród klientów, a także hurtowników i sieci handlowych. Prezentacja Certyfikatu na opakowaniu to także wyróżnienie i podkreślenie wyjątkowości produktu na sklepowej półce – zwraca uwagę Edyta Kochlewska.

W skład jury, które wyłoniło produkty i firmy nagrodzone CERTYFIKATEM DOBRY PRODUKT 2017, weszli: Jakub Bierzyński, prezes OMD Poland, Stefan Golonka, przez 20 lat prezes Kraft Foods, obecnie członek RN Bakalland, Honorata Jarocka, analityk Mintel, Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji  i Koniunktur, Edyta Kochlewska, redaktor naczelna dlahandlu.pl i Magazynu Rynek Spożywczy, Paulina Mroziak, redaktor prowadząca portalspozywczy.pl, Maciej Siejewicz, Marketing and Communication Manager GfK, Rafał Sikora, manager Rynku Spożywczego, Bartosz Urbaniak, wiceprezes zarządu BGŻ, Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Więcej:

http://www.dlahandlu.pl/handel-malopowierzchniowy/wiadomosci/przyznano-certyfikaty-dobry-produkt-wybor-ekspertow-2017,65481.html

Nagrody FOOD & RETAIL START-UP 2017 otrzymali:

  • Outletspożywczy.pl – za stworzenie biznesowej platformy wyprzedażowej produktów FMCG, która w innowacyjny sposób rozwiązuje problem marnowania żywności z bliskim terminem przydatności do spożycia.
  • SmartCart – za kompleksowe rozwiązanie kasowe, które reorganizuje proces sprzedaży pod dyktando trendów rynkowych: wygody, personalizacji i digitalizacji.
  • On Demand – za serwis Shopi.pl, który wnosi e-commerce na kolejny poziom wygody, oferując klientom zakupy on-line z różnych sklepów, z dostawą w krótkim czasie.

Więcej szczegółów:

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/x-frsih-po-raz-pierwszy-wreczono-nagrody-food-retail-start-up-star,65484.html


Nowa Polityka Prywatności i klauzule informacyjne

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP ON-LINE Sp. z o.o.