Agenda

09:00-11:00

  • Sesja inauguracyjna

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     

    Rewolucja w branży spożywczej pod dyktando nowej ekonomii: trendy, innowacje, wyzwania

    • Gra według zasad nowej ekonomii: innowacyjne modele biznesowe, digitalizacja, siła głosu klientów
    • Firmy spożywcze u progu kluczowych decyzji – kierunki dalszego rozwoju
    • Polski przemysł spożywczy – technologicznie nowoczesny i przygotowany do zmian
    • Kalejdoskop trendów. Jakich produktów oczekuje polski konsument a jakich zagraniczny odbiorca?
    • Wyzwania zdigitalizowanego świata: świadomy konsument, komunikacja non stop, future food

11:30-13:00

  • Biznes 4.0: Przemysł spożywczy buduje przewagę w oparciu o technologię

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • Wyścig technologiczny – ile to kosztuje, co można zyskać?
    • Jak technologie wspierają menedżerów w podejmowaniu decyzji biznesowych w firmach
    • Główne obszary inwestycji technologicznych: produkcja, sprzedaż, zarządzanie 
    • Fabryka przyszłości: automatyzacja i robotyzacja
    • Sprawna logistyka wewnętrzna w służbie konkurencyjności produkcji 
  • Sukcesja i ekspansja: droga od lokalnej firmy do globalnego koncernu

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • 25 lat budowy polskich koncernów spożywczych – sukcesy i wyzwania
    • Sukcesja i zmiana pokoleniowa a nowe strategie firm spożywczych w Polsce
    • Przyspieszenie działań konsolidacyjnych – w oczekiwaniu na boom na rynku fuzji i przejęć
    • Eksport jako gwarant rozwoju polskich firm w kraju i za granicą

11:30-13:30

  • Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • Moda na gotowanie i zdrowe odżywianie zmienia rynek FMCG
    • Odpowiedź producentów na trendy prozdrowotne: zmiana składu, opakowań, komunikacji
    • Potencjał rynku żywności ekologicznej w Polce
    • Nowe nisze – żywność funkcjonalna, dla sportowców, dla alergików – podbijają masowy rynek
    • Superfoods – „nadżywność” czy skuteczny marketing?

13:30-15:00

  • Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • Producenci poruszają się w gąszczu systemów bezpieczeństwa żywności – czy tak musi być?
    • Droga produktu od pola do stołu – jak skontrolować jakość na każdym etapie produkcji?
    • Gwarancja jakości i powtarzalności produktów spożywczych – certyfikacja, technologie, dobre praktyki
    • Efektywność produkcji – optymalne wykorzystanie zasobów i potencjału produkcyjnego
    • Na straży dobrego, czyli walka z czarnym PR-em i mitami wokół polskiej żywności
    • Restrykcyjne normy prawne gwarantem jakości i bezpieczeństwa polskiej żywności
  • Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • Kucharze i celebryci – jak znana twarz wpływa na postrzeganie produktu
    • Bloger kulinarny znaczy więcej niż puchary – siła opinii
    • Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest miejscami pierwszego kontaktu z konsumentem. Sztuka budowania relacji w social media
    • Coraz bliżej konsumenta – nowe pomysły na promocję marek i budowę nawyków konsumenckich
    • Tworzenie legendy zamiast marki, pozyskiwanie fanów w miejsce klientów
  • Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • Jak realizować cele sprzedażowe – nowe metody pozyskania klientów i budowania wzrostu sprzedaży
    • Nowe wyzwania menedżera: zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży, wykorzystanie narzędzi e-commerce
    • Dopasować ofertę do klienta – technologie pomagają tworzyć spersonalizowaną ofertę
    • Aplikacje w służbie zwiększania lojalności i generowania ruchu klientów
    • Ograniczanie strat w łańcuchu dostaw i optymalizacja procesów logistycznych
    • Wsparcie procesów sprzedażowych – systemy IT i outsourcing usług

15:30-17:00

  • Integracja w branży mięsnej – rynek, perspektywy, wyzwania

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • Konsolidacja branży mięsnej – wertykalna czy horyzontalna?
    • Success story najbardziej spektakularnych transakcji – kto następny?
    • Eksport i rynek wewnętrzny – dwie nogi jednego sukcesu
    • Obraz branży: liderzy rynkowi, trendy konsumenckie, nowe kategorie
  • Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • Na fali trendu prozdrowotnego – nowe strategie firm, produkty, innowacyjne kampanie
    • Opłacalne nisze rynkowe: eko, convenience, produkty naturalne, regionalne, bez GMO, bez laktozy
    • Marki własne – elastyczna reakcja na zmieniające się trendy
    • Inwestycje proinnowacyjne: park maszynowy, produkty, logistyka, marketing
    • Liderzy inwestują we frakcjonowanie białek mleka – perspektywy rozwoju segmentu
    • Sytuacja cenowa na rynku mleka - wpływ na trendy konsumenckie i wybory zakupowe
  • Opakowanie tworzy produkt – formy komunikacji i budowania relacji z konsumentami

    ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI
     
    • Trendy na rynku opakowań: innowacyjne materiały, personalizowane treści, ekologia i convenience
    • Opakowanie jako obietnica jakości i wartości marki
    • Etykieta – od informacji do promocji
    • Rynek produktów premium szuka najlepszego surowca i designu
    • Regulacje prawne: znak towarowy, wzór przemysłowy, patent

19:00

  • Uroczyste wręczenie Nagród Rynku Spożywczego oraz certyfikatów Dobry Produkt i Food & Retail Start-up Star