Dzień 1, 4 listopada 2015 r.
Pobierz agendę jako plik PDF
08.30-09.00
Rejestracja uczestników
9.00-11.00
Sesja inauguracyjna
Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji
więcejGo Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji
- Innowacyjność i jakość szansą dla polskich firm na zdobycie nowych rynków zbytu
- Fala inwestycji proeksportowych w polskim przemyśle spożywczym
- Inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia na rynkach zagranicznych
- Konsument w centrum zainteresowania firm FMCG w kraju i za granicą
- Umowa handlowa UE-USA – konsekwencje dla sektora rolno-spożywczego i handlu
11.00-11.30
Przerwa
11.30-13.00
Sesje Tematyczne
-
Rynek wewnętrzny – główne obszary i potencjały wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse
więcejRynek wewnętrzny – główne obszary i potencjały wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse
- Perspektywy i kierunki rozwoju sektora spożywczego w Polsce – determinująca rola konsumenta i handlu
- Inwestycje i rozwój branży spożywczej – efektywność i bezpieczeństwo produktowe
- Fuzje i przejęcia w krajowej branży FMCG szansą na rozwój rynku i oferty
- Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw - kapitał na rozwój, finansowanie innowacji
-
Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży
więcejProdukt, marka, konsument. Strategie sprzedaży
- Budowanie silnego brandu produktu w dobie wojny cenowo-promocyjnej
- Zmiany w kanałach dystrybucji – od handlu tradycyjnego po e-commerce
- Marki FMCG w internecie i mediach społecznościowych – promocja i reklama
- Polscy konsumenci – ich profil, obecne nastroje i zmieniające się zachowania zakupowe
- Success stories: czynniki sukcesu najsilniejszych marek w branży spożywczej
-
Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe
więcejForum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe
- Strategie eksportu i promocji polskiej żywności w kraju i za granicą
- Obszary współpracy polskich eksporterów – logistyka, analiza rynku, marketing, produkcja, dystrybucja
- Efektywna analiza potencjału rynków i konsumentów za granicą
- Najbardziej perspektywiczne dalekie rynki zbytu dla polskiej żywności – Afryka, Azja, kraje arabskie
- Regulacje prawne wyznaczą kierunek rozwoju i ekspansji zagranicznej sektora żywnościowego na poziomie krajowym i europejskim
13.00-13.30
Przerwa
13.30-15.00
Sesje Tematyczne
-
Innowacyjny przemysł spożywczy, napojowy i alkoholowy w Polsce. Biznes i technologie
więcejInnowacyjny przemysł spożywczy, napojowy i alkoholowy w Polsce. Biznes i technologie
- Optymalizacja, oszczędności, efektywność zakładów produkcji spożywczej – dobre praktyki
- Inwestycje w nowe technologie i innowacje w branży FMCG
- Usprawnianie procesu przepływu towarów – modernizacja linii produkcyjnych i logistyki wewnętrznej
- W jaki sposób finansować leczenie pacjentów nieubezpieczonych – skala problemu
- Automatyzacja, robotyzacja, informatyzacja zakładów spożywczych
-
Health & Wellness. Sektor spożywczy stawia na zdrowie, funkcjonalność i bezpieczeństwo
więcejHealth & Wellness. Sektor spożywczy stawia na zdrowie, funkcjonalność i bezpieczeństwo
- Wyzwania związane z ograniczeniem ilości soli, cukrów i tłuszczów w żywności i napojach
- Trendy kulinarne i dietetyczne w strategiach firm spożywczych
- Rynek produktów premium. Klient oczekuje produktów tradycyjnych, zdrowych, ekologicznych, naturalnych
- Rosnące znaczenie bezpieczeństwa żywności i idei czystej etykiety
-
Zaufanie partnerów biznesowych w budowaniu efektywnego łańcucha dostaw. Biznes i logistyka
więcejZaufanie partnerów biznesowych w budowaniu efektywnego łańcucha dostaw. Biznes i logistyka
- Wymiana informacji między firmami współpracującymi w ramach łańcucha dostaw
- Ograniczanie strat w łańcuchu dostaw i optymalizacja procesów
- Monitorowanie i analiza drogi produktu w łańcuchu dostaw
- E-rewolucja. Konieczność redefinicji tradycyjnych modeli współpracy w łańcuchu dostaw
15.00-15.30
Przerwa
15.30-17.00
Sesje Tematyczne
-
Sektor mleczarski. Branża mleczarska w Polsce i Europie w nowej sytuacji rynkowej
więcejSektor mleczarski. Branża mleczarska w Polsce i Europie w nowej sytuacji rynkowej
- Rynek wewnętrzny – czyli jak zwiększyć sprzedaż mleka i jego przetworów na rynku krajowym?
- Potencjał eksportowy sektora mleczarskiego – półprodukty czy towary przetworzone?
- Wyzwania stojące przed spółdzielniami mleczarskimi AD 2015/16
- Inwestycje w innowacje – od linii produkcyjnych po nowe produkty i marketing
-
Przemysł mięsny. Redefinicja priorytetów w sektorze przetwórstwa mięsa
więcejPrzemysł mięsny. Redefinicja priorytetów w sektorze przetwórstwa mięsa
- Kondycja krajowej branży mięsnej na tle krajów UE. Zagrożenia i szanse na rynkach zagranicznych
- Inwestycje w nowe technologie, marketing i nowe produkty w sektorze mięsnym
- Innowacyjność w sektorze mięsnym i wędliniarskim – kierunki rozwoju branży
- Promocja mięsa i jego przetworów w kraju i za granicą – programy promocji
-
Branża owocowo-warzywna. Kreowanie marki i wartości produktu
więcejBranża owocowo-warzywna. Kreowanie marki i wartości produktu
- Wyzwania w sektorze produkcji i przetwórstwa warzyw i owoców w kraju i za granicą
- Inwestycje w branży warzywno-owocowej w moce przerobowe i produkcyjne
- Nowe rynki zbytu, nowe możliwości, nowi konsumenci – sektor po kryzysie rosyjskim
- Wartość współpracy, czyli tworzenie grup producenckich i konsorcjów produkcyjno-przetwórczych
19.00
Uroczyste wręczenie Nagród Rynku Spożywczego oraz certyfikatów Dobry Produkt – Wybór Ekspertów
Dzień 2, 5 listopada 2015
08.30-09.00
Rejestracja uczestników
9.00-11.00
Sesja Tematyczna
-
Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji
więcejHandel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji
- Handel musi wprowadzać nowe koncepty, aby podtrzymać wzrost w przyszłości
- Polityka cenowo-promocyjna przechodzi w bitwę na ofertę i jakość
- Konsument wymusi dalsze zmiany w strategiach asortymentowych i sprzedażowych sieci
- E-commerce i koncept convenience zmieniają kształt tradycyjnego handlu i dystrybucji
- Konsolidacja w sektorze handlu – nadchodzi czas łączenia różnych formatów i konceptów handlowych
11.30-13.00
Sesje Tematyczne
-
Smart shopping, smart retail, smart city – czyli konsument i handel w cyfrowym otoczeniu
więcejSmart shopping, smart retail, smart city – czyli konsument i handel w cyfrowym otoczeniu
- Klient coraz bardziej świadomy swoich potrzeb
- E-commerce sprowadza handel do showroomu – nowe zwyczaje zakupowe
- Internet i mobilność wymusza tworzenie nowych konceptów handlowych
- Sprzedaż wielokanałowa – rewolucja cyfrowa w analogowym handlu
-
Rynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy
więcejRynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy. Cykl wystąpień ekspertów i analityków związanych z rynkiem handlu hurtowego, franczyzy i branży HoReCa
Debata podsumowująca: Sektor dystrybucji hurtowej w kluczowym momencie przemian
- Hurtownicy żywności jako baza logistyczna dla sektora e-commerce
- Grupy zakupowe – dystrybutorzy znaleźli pomysł na efektywną współpracę
- Hurtownik czy już logistyk – kierunki ewolucji sektora hurtowego w Polsce
- Budowa sieci detalicznych – rynek czeka trudny proces konsolidacji sieci franczyzowych
11.30-15.00
Sesje Tematyczne
-
20 lat nowoczesnego handlu w Polsce.
więcej20 lat nowoczesnego handlu w Polsce. Cykl wystąpień przedstawicieli sieci handlowych, analityków i ekspertów
- Rynek FMCG i handel detaliczny w Polsce i regionie AD 2020
- Fundamentalne wyzwania dla sektora handlu detalicznego – konsument, technologie, bezpieczeństwo
- Dyskonty – to nie koniec, ale nowy początek, czyli jakie formaty handlowe będą zwyciężać w kolejnych latach?
- Polityczno-gospodarcze aspekty determinujące rozwój biznesu handlowego w Polsce i regionie EEC
13.00-13.30
Przerwa
13.30-15.00
Sesje Tematyczne
-
Budowa sieci detalicznych – rynek czeka trudny proces konsolidacji sieci franczyzowych
więcejBudowa sieci detalicznych – rynek czeka trudny proces konsolidacji sieci franczyzowych
- Franczyza – lokalny biznes z silną i rozpoznawalną marką
- Ryneczek, targowisko, bazarek – sklepy szukają sposobów na klienta
- Blisko, świeżo, tanio i wygodnie – polski konsument na zakupach
- Sieci specjalistyczne – klienci oczekują jakości, kompetentnej obsługi i porady