Agenda

Dzień 1, 4 listopada 2015 r.

Pobierz agendę jako plik PDF

08.30-09.00

Rejestracja uczestników

9.00-11.00

Sesja inauguracyjna

Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji

więcej
 

Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji

  • Innowacyjność i jakość szansą dla polskich firm na zdobycie nowych rynków zbytu
  • Fala inwestycji proeksportowych w polskim przemyśle spożywczym
  • Inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia na rynkach zagranicznych
  • Konsument w centrum zainteresowania firm FMCG w kraju i za granicą
  • Umowa handlowa UE-USA – konsekwencje dla sektora rolno-spożywczego i handlu

11.00-11.30

Przerwa

11.30-13.00

Sesje Tematyczne

  • Rynek wewnętrzny – główne obszary i potencjały wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse

    więcej
     

    Rynek wewnętrzny – główne obszary i potencjały wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse

    • Perspektywy i kierunki rozwoju sektora spożywczego w Polsce – determinująca rola konsumenta i handlu
    • Inwestycje i rozwój branży spożywczej – efektywność i bezpieczeństwo produktowe
    • Fuzje i przejęcia w krajowej branży FMCG szansą na rozwój rynku i oferty
    • Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw - kapitał na rozwój, finansowanie innowacji
  • Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży

    więcej
     

    Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży

    • Budowanie silnego brandu produktu w dobie wojny cenowo-promocyjnej
    • Zmiany w kanałach dystrybucji – od handlu tradycyjnego po e-commerce
    • Marki FMCG w internecie i mediach społecznościowych – promocja i reklama
    • Polscy konsumenci – ich profil, obecne nastroje i zmieniające się zachowania zakupowe
    • Success stories: czynniki sukcesu najsilniejszych marek w branży spożywczej
  • Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe

    więcej
     

    Forum Współpracy na Rzecz Rozwoju Eksportu. Strategie eksportowe

    • Strategie eksportu i promocji polskiej żywności w kraju i za granicą
    • Obszary współpracy polskich eksporterów – logistyka, analiza rynku, marketing, produkcja, dystrybucja
    • Efektywna analiza potencjału rynków i konsumentów za granicą
    • Najbardziej perspektywiczne dalekie rynki zbytu dla polskiej żywności – Afryka, Azja, kraje arabskie
    • Regulacje prawne wyznaczą kierunek rozwoju i ekspansji zagranicznej sektora żywnościowego na poziomie krajowym i europejskim

13.00-13.30

Przerwa

13.30-15.00

Sesje Tematyczne

  • Innowacyjny przemysł spożywczy, napojowy i alkoholowy w Polsce. Biznes i technologie

    więcej
     

    Innowacyjny przemysł spożywczy, napojowy i alkoholowy w Polsce. Biznes i technologie

    • Optymalizacja, oszczędności, efektywność zakładów produkcji spożywczej – dobre praktyki
    • Inwestycje w nowe technologie i innowacje w branży FMCG
    • Usprawnianie procesu przepływu towarów – modernizacja linii produkcyjnych i logistyki wewnętrznej
    • W jaki sposób finansować leczenie pacjentów nieubezpieczonych – skala problemu
    • Automatyzacja, robotyzacja, informatyzacja zakładów spożywczych
  • Health & Wellness. Sektor spożywczy stawia na zdrowie, funkcjonalność i bezpieczeństwo

    więcej
     

    Health & Wellness. Sektor spożywczy stawia na zdrowie, funkcjonalność i bezpieczeństwo

    • Wyzwania związane z ograniczeniem ilości soli, cukrów i tłuszczów w żywności i napojach
    • Trendy kulinarne i dietetyczne w strategiach firm spożywczych
    • Rynek produktów premium. Klient oczekuje produktów tradycyjnych, zdrowych, ekologicznych, naturalnych
    • Rosnące znaczenie bezpieczeństwa żywności i idei czystej etykiety
  • Zaufanie partnerów biznesowych w budowaniu efektywnego łańcucha dostaw. Biznes i logistyka

    więcej
     

    Zaufanie partnerów biznesowych w budowaniu efektywnego łańcucha dostaw. Biznes i logistyka

    • Wymiana informacji między firmami współpracującymi w ramach łańcucha dostaw
    • Ograniczanie strat w łańcuchu dostaw i optymalizacja procesów
    • Monitorowanie i analiza drogi produktu w łańcuchu dostaw
    • E-rewolucja. Konieczność redefinicji tradycyjnych modeli współpracy w łańcuchu dostaw

15.00-15.30

Przerwa

15.30-17.00

Sesje Tematyczne

  • Sektor mleczarski. Branża mleczarska w Polsce i Europie w nowej sytuacji rynkowej

    więcej
     

    Sektor mleczarski. Branża mleczarska w Polsce i Europie w nowej sytuacji rynkowej

    • Rynek wewnętrzny – czyli jak zwiększyć sprzedaż mleka i jego przetworów na rynku krajowym?
    • Potencjał eksportowy sektora mleczarskiego – półprodukty czy towary przetworzone?
    • Wyzwania stojące przed spółdzielniami mleczarskimi AD 2015/16
    • Inwestycje w innowacje – od linii produkcyjnych po nowe produkty i marketing
  • Przemysł mięsny. Redefinicja priorytetów w sektorze przetwórstwa mięsa

    więcej
     

    Przemysł mięsny. Redefinicja priorytetów w sektorze przetwórstwa mięsa

    • Kondycja krajowej branży mięsnej na tle krajów UE. Zagrożenia i szanse na rynkach zagranicznych
    • Inwestycje w nowe technologie, marketing i nowe produkty w sektorze mięsnym
    • Innowacyjność w sektorze mięsnym i wędliniarskim – kierunki rozwoju branży
    • Promocja mięsa i jego przetworów w kraju i za granicą – programy promocji
  • Branża owocowo-warzywna. Kreowanie marki i wartości produktu

    więcej
     

    Branża owocowo-warzywna. Kreowanie marki i wartości produktu

    • Wyzwania w sektorze produkcji i przetwórstwa warzyw i owoców w kraju i za granicą
    • Inwestycje w branży warzywno-owocowej w moce przerobowe i produkcyjne
    • Nowe rynki zbytu, nowe możliwości, nowi konsumenci – sektor po kryzysie rosyjskim
    • Wartość współpracy, czyli tworzenie grup producenckich i konsorcjów produkcyjno-przetwórczych

19.00

Uroczyste wręczenie Nagród Rynku Spożywczego oraz certyfikatów Dobry Produkt – Wybór Ekspertów



Dzień 2, 5 listopada 2015

08.30-09.00

Rejestracja uczestników

9.00-11.00

Sesja Tematyczna

  • Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji

    więcej
     

    Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji

    • Handel musi wprowadzać nowe koncepty, aby podtrzymać wzrost w przyszłości
    • Polityka cenowo-promocyjna przechodzi w bitwę na ofertę i jakość
    • Konsument wymusi dalsze zmiany w strategiach asortymentowych i sprzedażowych sieci
    • E-commerce i koncept convenience zmieniają kształt tradycyjnego handlu i dystrybucji
    • Konsolidacja w sektorze handlu – nadchodzi czas łączenia różnych formatów i konceptów handlowych

11.30-13.00

Sesje Tematyczne

  • Smart shopping, smart retail, smart city – czyli konsument i handel w cyfrowym otoczeniu

    więcej
     

    Smart shopping, smart retail, smart city – czyli konsument i handel w cyfrowym otoczeniu

    • Klient coraz bardziej świadomy swoich potrzeb
    • E-commerce sprowadza handel do showroomu – nowe zwyczaje zakupowe
    • Internet i mobilność wymusza tworzenie nowych konceptów handlowych
    • Sprzedaż wielokanałowa – rewolucja cyfrowa w analogowym handlu
  • Rynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy

    więcej
     

    Rynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy. Cykl wystąpień ekspertów i analityków związanych z rynkiem handlu hurtowego, franczyzy i branży HoReCa

    Debata podsumowująca: Sektor dystrybucji hurtowej w kluczowym momencie przemian

    • Hurtownicy żywności jako baza logistyczna dla sektora e-commerce
    • Grupy zakupowe – dystrybutorzy znaleźli pomysł na efektywną współpracę
    • Hurtownik czy już logistyk – kierunki ewolucji sektora hurtowego w Polsce
    • Budowa sieci detalicznych – rynek czeka trudny proces konsolidacji sieci franczyzowych

11.30-15.00

Sesje Tematyczne

  • 20 lat nowoczesnego handlu w Polsce.

    więcej
     

    20 lat nowoczesnego handlu w Polsce. Cykl wystąpień przedstawicieli sieci handlowych, analityków i ekspertów

    • Rynek FMCG i handel detaliczny w Polsce i regionie AD 2020
    • Fundamentalne wyzwania dla sektora handlu detalicznego – konsument, technologie, bezpieczeństwo
    • Dyskonty – to nie koniec, ale nowy początek, czyli jakie formaty handlowe będą zwyciężać w kolejnych latach?
    • Polityczno-gospodarcze aspekty determinujące rozwój biznesu handlowego w Polsce i regionie EEC

13.00-13.30

Przerwa

13.30-15.00

Sesje Tematyczne

  • Budowa sieci detalicznych – rynek czeka trudny proces konsolidacji sieci franczyzowych

    więcej
     

    Budowa sieci detalicznych – rynek czeka trudny proces konsolidacji sieci franczyzowych

    • Franczyza – lokalny biznes z silną i rozpoznawalną marką
    • Ryneczek, targowisko, bazarek – sklepy szukają sposobów na klienta
    • Blisko, świeżo, tanio i wygodnie – polski konsument na zakupach
    • Sieci specjalistyczne – klienci oczekują jakości, kompetentnej obsługi i porady