Forum Rynku Spożywczego i HandluForum Rynku Spożywczego i Handlu

Zakres tematyczny

Era podatków sektorowych, ekowyzwań i zmian trendów

  • Opłata cukrowa, podatek od handlu, reklam i opakowań a rentowność firm
  • Drożejące surowce i wyższe opłaty + Zielony Ład. Koniec epoki zwiększania wolumenów?
  • Ekologicznie = ekonomicznie? Produkcja i produkty w zgodzie z naturą i zero waste
  • Nowe opakowania. System kaucyjno-depozytowo rewolucją dla firm spożywczych
  • Które z pandemicznych trendów zostaną z nami na dłużej?
  • Krajowy Plan Odbudowy, Polski Ład i inne legislacyjne rozwiązania – jaki mają wpływ na biznes spożywczy?
  • Czego nauczyła nas pandemia? Odrobione lekcje firm

Eksportowa swoboda a polskie sukcesy. Pandemia okazją dla przygotowanych

  • Pandemia nie zahamowała apetytu eksporterów. Najbardziej perspektywiczne kierunki sprzedaży
  • Protekcjonistyczne zaczepki – skala problemu i oczekiwane reakcje polityków
  • Trzy kwartały o brexicie. Praca w erze ceł i nowych kosztów
  • Eksport w dobie online. Jak utrzymać relacje i pozyskać nowych partnerów?
  • Polskie regulacje a produkcja żywności za granicą. Podatki i opłaty wpłyną na konkurencyjność firm na rynku zewnętrznym?
  • USA, Azja, Afryka – eksportowy „dream” czy realne plany polskich eksporterów?

Automatyzacja, robotyzacja i podnoszenie zdolności produkcyjnych

  • Niskie zużycie energii, odzysk chłodu / ciepła, biogaz, fotowoltaika – ekologiczne inwestycje w zakładach
  • Zrównoważony rozwój i ekologia nowymi atutami sprzedaży
  • Jak mądrze oszczędzać na ekologii?
  • Nowe zasady produkcji a zmiany w produktach i ich opakowaniach
  • Sztuczna inteligencja i digitalizacja w zakładach spożywczych
  • Nowe technologie dla nowych pracowników. Jak zmiany w zakładach przekładają się na potrzeby kadrowe firm?
  • Sprawniej, szybciej, wydajniej – rola logistyki wewnętrznej

Cyrkularny świat, cyrkularny biznes, cyrkularny handel

  • Rozwój w duchu zrównoważonym: idee, modele, wyzwania
  • Społeczna odpowiedzialność w miejsce marketingu – nowa rola biznesu?
  • Proklimatycznie, zielono, prospołecznie – zmiana, która dzieje się dziś
  • Cyrkularny obieg: nowe podejście do zasobów, produktów i opakowań
  • Logistyka na zielonej ścieżce
  • Nowe przykazania: niemarnowanie żywności, wody i energii

Mleko. Zielony Ład zmieni układ w branży?

  • Europejskie rolnictwo pod presją Zielonego Ładu. Jakich zmian (nie) spodziewają się firmy mleczarskie?
  • Ile będzie kosztował Zielony Ład?
  • Czy Zielony Ład zmieni relacje między dostawami – przetwórcami mleka i handlem?
  • Zielone regulacje unijne na eksport – na bliskie i dalekie rynki – oraz konkurencyjność polskich producentów
  • Ekomleko w cenie. Popyt przewyższa podaż surowca – czy Zielony Ład może to zmienić?
  • Powrót do korzeni. Gotowanie w domach a oferta produktowa firm
  • Mleczarstwo – solidny partner i dostawca dla HoReCa

Mięso w sieci wyzwań

  • Drobiarstwo – kolejny zły rok. Krajobraz po pandemii i grypie ptaków
  • Zielony Ład, zakaz stosowania klatek – branża wobec ekowyzwań
  • Zmiany trendów konsumenckich a rynek mięsa. Rewolucja czy ewolucja?
  • Kontrola kosztów w branży mięsnej – klucz do sukcesu

Żywność roślinna – nowe produkty, nowa konsumpcja

  • Odpowiedzialna konsumpcja, etyczne aspekty – co skłania konsumentów do sięgania po roślinne produkty?
  • Szybko, łatwo, zdrowo, roślinie – czego oczekuje konsument?
  • Młodzi wizjonerzy kontra doświadczeni gracze w walce o roślinne podium
  • Rynek żywności roślinnej w sieci unijnych regulacji
  • Gastronomia wylęgarnią i testerem roślinnych trendów
  • Tłuszcze roślinne – jak odczarować „mityczną” margarynę?

Produkt skrojony na miarę postcovidowych czasów

  • Postcovidowy konsument już nie wróci do przyzwyczajeń sprzed pandemii? Czego oczekuje?
  • Dział R&D – nowe serce zakładu spożywczego
  • Sieci handlowe kreują trendy – marka własna pożegnała się z synonimem taniej bylejakości
  • Świeże czy przetworzone? Trendy kontra bezpieczeństwo
  • Lokalnie, prosto z farmy, pod nazwiskiem – koniec z anonimowymi produktami
  • Specjalnie dla Ciebie – personalizacja produktów spożywczych
  • Z menu lokalu na sklepowe półki. Catering dietetyczny i gastronomia wykreowały nowe modele konsumpcji

Sprzedażowa moc z social mediów

  • Lody Ekipa – case study sukcesu. Wnioski dla rynku
  • Dzieci i młodzież – niedoceniony konsument i odbiorca nowych mediów
  • Godne polecenia i przetestowania – jak współpracować z influencerami?
  • Reklamy telewizyjne przechodzą do lamusa? Nowe formy dotarcia do konsumentów
  • Nie tylko smak. Emocje i doznania na sprzedaż
  • Odpowiedzialny producent sprzeda więcej i lepiej

HoReCaTrendsTalks: Zwinne gastrobiznesy. Elastyczni dostawcy

  • Jak konstruować gastronomiczny biznes – odporny na zawirowania i
    kryzysy? Pandemia ujawniła deficyty w zarządzaniu lokalami
  • Współpraca dostawca-gastronomia – razem przeciwko skutkom pandemii
  • Food delivery w czasie pandemii – boom na dowozy
  • Rynek pracy – kto chce pracować w HoReCa?
  • Gastronomia przenika się z produkcją żywności – restauracje w czasie
    pandemii zmieniły się w delikatesy

Konsolidacja: Postpandemiczny rachunek zysków i strat

  • Czy dopiero 2022 przyniesie ożywienie w fuzjach i przejęciach?
  • Nieoczywiste przejęcia. Jakich ruchów nie spodziewa się rynek?
  • Gracze spoza UE zainteresowani polskim rynkiem żywności – dlaczego?
  • Polskie firmy a ekspansja zagraniczna – jakie kierunki? Wyzwania
  • Firmy rodzinne – kiedy nastąpi konsolidacyjny boom?

Innowacje = rozwój. Polska scena start-upowa w branży spożywczej

  • Start-upy napędzają rozwój branży i popularyzują niszę – subiektywny przegląd ciekawych pomysłów na biznes
  • Case study start-upu – kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku
  • Przykład idzie z góry – liderzy wspierają rozwój start-upów
  • Innowacyjność produktu vs. budowa dystrybucji
  • Jak Polska wspiera rozwój start-upów: instytucje, platformy aukcyjne, dotacje

Szczepionka dla handlu

  • 1,5 roku pandemii – czy handel wytworzył przeciwciała?
  • Bezpieczny pracownik, bezpieczny klient – małe-duże zmiany dla sklepów
  • Łańcuch dostaw nieprzerwany – silny handel kluczowym ogniwem
  • Po pierwsze nie szkodzić – rozporządzenia a zdrowa (swobodna) działalność
  • Oferta odporna na wirusa – żelazny asortyment w pandemii, nowe kategorie na trudne czasy
  • Na podatkowym sygnale – nowe daniny i ich konsekwencje
  • Siódmy dzień tygodnia – czy jest realna szansa na powrót handlowych niedziel?
  • Handel w czasach zero waste, gospodarki obiegu zamkniętego i niemarnowania żywności
  • System kaucyjno-depozytowy – czyli droga do efektywnego recyklingu

Hybrydowy konsument

  • Kim jest konsument nowej ery?
  • Zakupy dla siebie czy dla planety – wyzwania zero waste
  • Jak będziemy kupować w nowej normalności?
  • Zdalna praca, zdalne zakupy – jaki model zakupów będzie dominujący w najbliższym roku (gdzie będziemy kupować żywność, gdzie odzież itd.)
  • Sklep przyszłości – bezpieczny, dobrze zatowarowany, bezkontaktowy
  • E-zakupy – nowy poziom obsługi, odrobiona lekcja po pierwszej fali
  • Cena kontra wygoda – na co postawią Polacy?
  • Stacjonarne zakupy – scenariusze rozwoju rynku i usług dodatkowych
  • Hybrydowe centra handlowe – czy przeniosą się do internetu, co będzie nowym wabikiem dużych obiektów?

Power of e-Commerce

  • Liderzy online’owej rewolucji
  • Kierunki zmian i trendy w e-commerce
  • E-commerce’owe praktyki, doświadczenia, nadzieje
  • Konsument 5.0 – nawyki zakupowe online
  • Zielona transformacja vs. logistyka, opakowania

Dostawa jest królem

  • Nowe formy dostawy, czyli klęska urodzaju
  • Wyprzedzić oczekiwania konsumentów – szybszy wygrywa
  • Logistyka i magazyny – wąskie gardła, automatyzacja, technologie
  • Zwroty a pandemia – więcej kupujemy, więcej odsyłamy; sprawna obsługa procesu
  • Dostawa w godzinę – ze sklepowej półki pod drzwi klienta
  • Nowi gracze, nowe modele współpracy i rozliczeń na linii sklep-kurier

Formaty covidoodporne – czy pandemia wykreowała nowych liderów?

  • Dyskonty i supermarkety na fali, wszyscy liczący się gracze z ofertą omnichannel
  • Czy sklepy convenience nadal mogą liczyć na klientów impulsowych?
  • Gdzie teraz (nie) chodzi klient trafficowy?
  • Sklepy DIY rosną w pandemii i przyspieszają rozwój e-commerce
  • Sam e-commerce to za mało – omnichannel jako must have, ważna rola sklepów stacjonarnych w procesie odbioru
  • Dyskonty non-food – lokalizacje poza centrami wyróżnikiem
  • Parki handlowe – wygodna i bezpieczna alternatywa dla dużych obiektów

Bezgotówkowo i cyfrowo

  • Wpływ digitalizacji i technologii na płatności i rozliczenia
  • Dalsze innowacje na rynku transakcji cyfrowych
  • Płatności online i mobile wobec rosnącej popularności e-handlu, także transgranicznego
  • Oczekiwania konsumentów, szybkie i bezpiecznie rozliczenia vs. branża fintech

RETAIL-TECH, czyli handel nowej ery

  • Flexible delivery (nowe formy współpracy sieci handlowych z firmami dostarczającymi zamówienia on-line)
  • Omnichannel must have dzisiejszych czasów (inwestycje w click&collect, e-sklepy, urządzenia paczkowe)
  • Technologiczny blitzkrieg (automatyzacja, cyfryzacja, robotyzacja obsługi klienta)
  • Customer experience w cyfrowym świecie
  • Sztuczna inteligencja i big data zmieniają rynek
  • Scentralizowane zarządzanie firmą, rozproszone dotarcie do konsumenta
  • Elektroniczna wymiana danych i obieg dokumentów, automatyzacja procesów
  • Migracja do e-handlu B2B i B2C