Forum Rynku Spożywczego i HandluForum Rynku Spożywczego i Handlu

Zakres tematyczny

Era podatków sektorowych, ekowyzwań i zmian trendów

  • Opłata cukrowa, podatek od handlu, reklam i opakowań a rentowność firm
  • Drożejące surowce i wyższe opłaty + Zielony Ład. Koniec epoki zwiększania wolumenów?
  • Ekologicznie = ekonomicznie? Produkcja i produkty w zgodzie z naturą i zero waste
  • Nowe opakowania. System kaucyjno-depozytowo rewolucją dla firm spożywczych
  • Które z pandemicznych trendów zostaną z nami na dłużej?
  • Krajowy Plan Odbudowy, Polski Ład i inne legislacyjne rozwiązania – jaki mają wpływ na biznes spożywczy?
  • Czego nauczyła nas pandemia? Odrobione lekcje firm

Eksportowa swoboda a polskie sukcesy. Pandemia okazją dla przygotowanych

  • Pandemia nie zahamowała apetytu eksporterów. Najbardziej perspektywiczne kierunki sprzedaży
  • Protekcjonistyczne zaczepki – skala problemu i oczekiwane reakcje polityków
  • Trzy kwartały o brexicie. Praca w erze ceł i nowych kosztów
  • Eksport w dobie online. Jak utrzymać relacje i pozyskać nowych partnerów?
  • Polskie regulacje a produkcja żywności za granicą. Podatki i opłaty wpłyną na konkurencyjność firm na rynku zewnętrznym?
  • USA, Azja, Afryka – eksportowy „dream” czy realne plany polskich eksporterów?

Automatyzacja, robotyzacja i podnoszenie zdolności produkcyjnych

  • Niskie zużycie energii, odzysk chłodu / ciepła, biogaz, fotowoltaika – ekologiczne inwestycje w zakładach
  • Zrównoważony rozwój i ekologia nowymi atutami sprzedaży
  • Jak mądrze oszczędzać na ekologii?
  • Nowe zasady produkcji a zmiany w produktach i ich opakowaniach
  • Sztuczna inteligencja i digitalizacja w zakładach spożywczych
  • Nowe technologie dla nowych pracowników. Jak zmiany w zakładach przekładają się na potrzeby kadrowe firm?
  • Sprawniej, szybciej, wydajniej – rola logistyki wewnętrznej

Cyrkularny świat, cyrkularny biznes, cyrkularny handel

  • Rozwój w duchu zrównoważonym: idee, modele, wyzwania
  • Społeczna odpowiedzialność w miejsce marketingu – nowa rola biznesu?
  • Proklimatycznie, zielono, prospołecznie – zmiana, która dzieje się dziś
  • Cyrkularny obieg: nowe podejście do zasobów, produktów i opakowań
  • Logistyka na zielonej ścieżce
  • Nowe przykazania: niemarnowanie żywności, wody i energii

Mleko. Zielony Ład zmieni układ w branży?

  • Europejskie rolnictwo pod presją Zielonego Ładu. Jakich zmian (nie) spodziewają się firmy mleczarskie?
  • Ile będzie kosztował Zielony Ład?
  • Czy Zielony Ład zmieni relacje między dostawami – przetwórcami mleka i handlem?
  • Zielone regulacje unijne na eksport – na bliskie i dalekie rynki – oraz konkurencyjność polskich producentów
  • Ekomleko w cenie. Popyt przewyższa podaż surowca – czy Zielony Ład może to zmienić?
  • Powrót do korzeni. Gotowanie w domach a oferta produktowa firm
  • Mleczarstwo – solidny partner i dostawca dla HoReCa

Mięso w sieci wyzwań

  • Drobiarstwo – kolejny zły rok. Krajobraz po pandemii i grypie ptaków
  • Zielony Ład, zakaz stosowania klatek – branża wobec ekowyzwań
  • Zmiany trendów konsumenckich a rynek mięsa. Rewolucja czy ewolucja?
  • Kontrola kosztów w branży mięsnej – klucz do sukcesu

Żywność roślinna – nowe produkty, nowa konsumpcja

  • Odpowiedzialna konsumpcja, etyczne aspekty – co skłania konsumentów do sięgania po roślinne produkty?
  • Szybko, łatwo, zdrowo, roślinie – czego oczekuje konsument?
  • Młodzi wizjonerzy kontra doświadczeni gracze w walce o roślinne podium
  • Rynek żywności roślinnej w sieci unijnych regulacji
  • Gastronomia wylęgarnią i testerem roślinnych trendów
  • Tłuszcze roślinne – jak odczarować „mityczną” margarynę?

Produkt skrojony na miarę postcovidowych czasów

  • Postcovidowy konsument już nie wróci do przyzwyczajeń sprzed pandemii? Czego oczekuje?
  • Dział R&D – nowe serce zakładu spożywczego
  • Sieci handlowe kreują trendy – marka własna pożegnała się z synonimem taniej bylejakości
  • Świeże czy przetworzone? Trendy kontra bezpieczeństwo
  • Lokalnie, prosto z farmy, pod nazwiskiem – koniec z anonimowymi produktami
  • Specjalnie dla Ciebie – personalizacja produktów spożywczych
  • Z menu lokalu na sklepowe półki. Catering dietetyczny i gastronomia wykreowały nowe modele konsumpcji

Sprzedażowa moc z social mediów

  • Lody Ekipa – case study sukcesu. Wnioski dla rynku
  • Dzieci i młodzież – niedoceniony konsument i odbiorca nowych mediów
  • Godne polecenia i przetestowania – jak współpracować z influencerami?
  • Reklamy telewizyjne przechodzą do lamusa? Nowe formy dotarcia do konsumentów
  • Nie tylko smak. Emocje i doznania na sprzedaż
  • Odpowiedzialny producent sprzeda więcej i lepiej

HoReCaTrendsTalks: Zwinne gastrobiznesy. Elastyczni dostawcy

  • Jak konstruować gastronomiczny biznes – odporny na zawirowania i
    kryzysy? Pandemia ujawniła deficyty w zarządzaniu lokalami
  • Współpraca dostawca-gastronomia – razem przeciwko skutkom pandemii
  • Food delivery w czasie pandemii – boom na dowozy
  • Rynek pracy – kto chce pracować w HoReCa?
  • Gastronomia przenika się z produkcją żywności – restauracje w czasie
    pandemii zmieniły się w delikatesy

Konsolidacja: Postpandemiczny rachunek zysków i strat

  • Czy dopiero 2022 przyniesie ożywienie w fuzjach i przejęciach?
  • Nieoczywiste przejęcia. Jakich ruchów nie spodziewa się rynek?
  • Gracze spoza UE zainteresowani polskim rynkiem żywności – dlaczego?
  • Polskie firmy a ekspansja zagraniczna – jakie kierunki? Wyzwania
  • Firmy rodzinne – kiedy nastąpi konsolidacyjny boom?

Innowacje = rozwój. Polska scena start-upowa w branży spożywczej

  • Start-upy napędzają rozwój branży i popularyzują niszę – subiektywny przegląd ciekawych pomysłów na biznes
  • Case study start-upu – kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku
  • Przykład idzie z góry – liderzy wspierają rozwój start-upów
  • Innowacyjność produktu vs. budowa dystrybucji
  • Jak Polska wspiera rozwój start-upów: instytucje, platformy aukcyjne, dotacje

Szczepionka dla handlu

  • 1,5 roku pandemii – czy handel wytworzył przeciwciała?
  • Bezpieczny pracownik, bezpieczny klient – małe-duże zmiany dla sklepów
  • Łańcuch dostaw nieprzerwany – silny handel kluczowym ogniwem
  • Po pierwsze nie szkodzić – rozporządzenia a zdrowa (swobodna) działalność
  • Oferta odporna na wirusa – żelazny asortyment w pandemii, nowe kategorie na trudne czasy
  • Na podatkowym sygnale – nowe daniny i ich konsekwencje
  • Siódmy dzień tygodnia – czy jest realna szansa na powrót handlowych niedziel?
  • Handel w czasach zero waste, gospodarki obiegu zamkniętego i niemarnowania żywności
  • System kaucyjno-depozytowy – czyli droga do efektywnego recyklingu

Hybrydowy konsument

  • Kim jest konsument nowej ery?
  • Zakupy dla siebie czy dla planety – wyzwania zero waste
  • Jak będziemy kupować w nowej normalności?
  • Zdalna praca, zdalne zakupy – jaki model zakupów będzie dominujący w najbliższym roku (gdzie będziemy kupować żywność, gdzie odzież itd.)
  • Sklep przyszłości – bezpieczny, dobrze zatowarowany, bezkontaktowy
  • E-zakupy – nowy poziom obsługi, odrobiona lekcja po pierwszej fali
  • Cena kontra wygoda – na co postawią Polacy?
  • Stacjonarne zakupy – scenariusze rozwoju rynku i usług dodatkowych
  • Hybrydowe centra handlowe – czy przeniosą się do internetu, co będzie nowym wabikiem dużych obiektów?

Power of e-Commerce

  • Liderzy online’owej rewolucji
  • Kierunki zmian i trendy w e-commerce
  • E-commerce’owe praktyki, doświadczenia, nadzieje
  • Konsument 5.0 – nawyki zakupowe online
  • Zielona transformacja vs. logistyka, opakowania

Dostawa jest królem

  • Nowe formy dostawy, czyli klęska urodzaju
  • Wyprzedzić oczekiwania konsumentów – szybszy wygrywa
  • Logistyka i magazyny – wąskie gardła, automatyzacja, technologie
  • Zwroty a pandemia – więcej kupujemy, więcej odsyłamy; sprawna obsługa procesu
  • Dostawa w godzinę – ze sklepowej półki pod drzwi klienta
  • Nowi gracze, nowe modele współpracy i rozliczeń na linii sklep-kurier

Formaty covidoodporne – czy pandemia wykreowała nowych liderów?

  • Dyskonty i supermarkety na fali, wszyscy liczący się gracze z ofertą omnichannel
  • Czy sklepy convenience nadal mogą liczyć na klientów impulsowych?
  • Gdzie teraz (nie) chodzi klient trafficowy?
  • Sklepy DIY rosną w pandemii i przyspieszają rozwój e-commerce
  • Sam e-commerce to za mało – omnichannel jako must have, ważna rola sklepów stacjonarnych w procesie odbioru
  • Dyskonty non-food – lokalizacje poza centrami wyróżnikiem
  • Parki handlowe – wygodna i bezpieczna alternatywa dla dużych obiektów

Bezgotówkowo i cyfrowo

  • Wpływ digitalizacji i technologii na płatności i rozliczenia
  • Dalsze innowacje na rynku transakcji cyfrowych
  • Płatności online i mobile wobec rosnącej popularności e-handlu, także transgranicznego
  • Oczekiwania konsumentów, szybkie i bezpiecznie rozliczenia vs. branża fintech

RETAIL-TECH, czyli handel nowej ery

  • Flexible delivery (nowe formy współpracy sieci handlowych z firmami dostarczającymi zamówienia on-line)
  • Omnichannel must have dzisiejszych czasów (inwestycje w click&collect, e-sklepy, urządzenia paczkowe)
  • Technologiczny blitzkrieg (automatyzacja, cyfryzacja, robotyzacja obsługi klienta)
  • Customer experience w cyfrowym świecie
  • Sztuczna inteligencja i big data zmieniają rynek
  • Scentralizowane zarządzanie firmą, rozproszone dotarcie do konsumenta
  • Elektroniczna wymiana danych i obieg dokumentów, automatyzacja procesów
  • Migracja do e-handlu B2B i B2C

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.