Era podatków sektorowych, ekowyzwań i zmian trendów
- Opłata cukrowa, podatek od handlu, reklam i opakowań a rentowność firm
- Drożejące surowce i wyższe opłaty + Zielony Ład. Koniec epoki zwiększania wolumenów?
- Ekologicznie = ekonomicznie? Produkcja i produkty w zgodzie z naturą i zero waste
- Nowe opakowania. System kaucyjno-depozytowo rewolucją dla firm spożywczych
- Które z pandemicznych trendów zostaną z nami na dłużej?
- Krajowy Plan Odbudowy, Polski Ład i inne legislacyjne rozwiązania – jaki mają wpływ na biznes spożywczy?
- Czego nauczyła nas pandemia? Odrobione lekcje firm
Eksportowa swoboda a polskie sukcesy. Pandemia okazją dla przygotowanych
- Pandemia nie zahamowała apetytu eksporterów. Najbardziej perspektywiczne kierunki sprzedaży
- Protekcjonistyczne zaczepki – skala problemu i oczekiwane reakcje polityków
- Trzy kwartały o brexicie. Praca w erze ceł i nowych kosztów
- Eksport w dobie online. Jak utrzymać relacje i pozyskać nowych partnerów?
- Polskie regulacje a produkcja żywności za granicą. Podatki i opłaty wpłyną na konkurencyjność firm na rynku zewnętrznym?
- USA, Azja, Afryka – eksportowy „dream” czy realne plany polskich eksporterów?
Automatyzacja, robotyzacja i podnoszenie zdolności produkcyjnych
- Niskie zużycie energii, odzysk chłodu / ciepła, biogaz, fotowoltaika – ekologiczne inwestycje w zakładach
- Zrównoważony rozwój i ekologia nowymi atutami sprzedaży
- Jak mądrze oszczędzać na ekologii?
- Nowe zasady produkcji a zmiany w produktach i ich opakowaniach
- Sztuczna inteligencja i digitalizacja w zakładach spożywczych
- Nowe technologie dla nowych pracowników. Jak zmiany w zakładach przekładają się na potrzeby kadrowe firm?
- Sprawniej, szybciej, wydajniej – rola logistyki wewnętrznej
Cyrkularny świat, cyrkularny biznes, cyrkularny handel
- Rozwój w duchu zrównoważonym: idee, modele, wyzwania
- Społeczna odpowiedzialność w miejsce marketingu – nowa rola biznesu?
- Proklimatycznie, zielono, prospołecznie – zmiana, która dzieje się dziś
- Cyrkularny obieg: nowe podejście do zasobów, produktów i opakowań
- Logistyka na zielonej ścieżce
- Nowe przykazania: niemarnowanie żywności, wody i energii
Mleko. Zielony Ład zmieni układ w branży?
- Europejskie rolnictwo pod presją Zielonego Ładu. Jakich zmian (nie) spodziewają się firmy mleczarskie?
- Ile będzie kosztował Zielony Ład?
- Czy Zielony Ład zmieni relacje między dostawami – przetwórcami mleka i handlem?
- Zielone regulacje unijne na eksport – na bliskie i dalekie rynki – oraz konkurencyjność polskich producentów
- Ekomleko w cenie. Popyt przewyższa podaż surowca – czy Zielony Ład może to zmienić?
- Powrót do korzeni. Gotowanie w domach a oferta produktowa firm
- Mleczarstwo – solidny partner i dostawca dla HoReCa
Mięso w sieci wyzwań
- Drobiarstwo – kolejny zły rok. Krajobraz po pandemii i grypie ptaków
- Zielony Ład, zakaz stosowania klatek – branża wobec ekowyzwań
- Zmiany trendów konsumenckich a rynek mięsa. Rewolucja czy ewolucja?
- Kontrola kosztów w branży mięsnej – klucz do sukcesu
Żywność roślinna – nowe produkty, nowa konsumpcja
- Odpowiedzialna konsumpcja, etyczne aspekty – co skłania konsumentów do sięgania po roślinne produkty?
- Szybko, łatwo, zdrowo, roślinie – czego oczekuje konsument?
- Młodzi wizjonerzy kontra doświadczeni gracze w walce o roślinne podium
- Rynek żywności roślinnej w sieci unijnych regulacji
- Gastronomia wylęgarnią i testerem roślinnych trendów
- Tłuszcze roślinne – jak odczarować „mityczną” margarynę?
Produkt skrojony na miarę postcovidowych czasów
- Postcovidowy konsument już nie wróci do przyzwyczajeń sprzed pandemii? Czego oczekuje?
- Dział R&D – nowe serce zakładu spożywczego
- Sieci handlowe kreują trendy – marka własna pożegnała się z synonimem taniej bylejakości
- Świeże czy przetworzone? Trendy kontra bezpieczeństwo
- Lokalnie, prosto z farmy, pod nazwiskiem – koniec z anonimowymi produktami
- Specjalnie dla Ciebie – personalizacja produktów spożywczych
- Z menu lokalu na sklepowe półki. Catering dietetyczny i gastronomia wykreowały nowe modele konsumpcji
Sprzedażowa moc z social mediów
- Lody Ekipa – case study sukcesu. Wnioski dla rynku
- Dzieci i młodzież – niedoceniony konsument i odbiorca nowych mediów
- Godne polecenia i przetestowania – jak współpracować z influencerami?
- Reklamy telewizyjne przechodzą do lamusa? Nowe formy dotarcia do konsumentów
- Nie tylko smak. Emocje i doznania na sprzedaż
- Odpowiedzialny producent sprzeda więcej i lepiej
HoReCaTrendsTalks: Zwinne gastrobiznesy. Elastyczni dostawcy
- Jak konstruować gastronomiczny biznes – odporny na zawirowania i
kryzysy? Pandemia ujawniła deficyty w zarządzaniu lokalami - Współpraca dostawca-gastronomia – razem przeciwko skutkom pandemii
- Food delivery w czasie pandemii – boom na dowozy
- Rynek pracy – kto chce pracować w HoReCa?
- Gastronomia przenika się z produkcją żywności – restauracje w czasie
pandemii zmieniły się w delikatesy
Konsolidacja: Postpandemiczny rachunek zysków i strat
- Czy dopiero 2022 przyniesie ożywienie w fuzjach i przejęciach?
- Nieoczywiste przejęcia. Jakich ruchów nie spodziewa się rynek?
- Gracze spoza UE zainteresowani polskim rynkiem żywności – dlaczego?
- Polskie firmy a ekspansja zagraniczna – jakie kierunki? Wyzwania
- Firmy rodzinne – kiedy nastąpi konsolidacyjny boom?
Innowacje = rozwój. Polska scena start-upowa w branży spożywczej
- Start-upy napędzają rozwój branży i popularyzują niszę – subiektywny przegląd ciekawych pomysłów na biznes
- Case study start-upu – kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku
- Przykład idzie z góry – liderzy wspierają rozwój start-upów
- Innowacyjność produktu vs. budowa dystrybucji
- Jak Polska wspiera rozwój start-upów: instytucje, platformy aukcyjne, dotacje
Szczepionka dla handlu
- 1,5 roku pandemii – czy handel wytworzył przeciwciała?
- Bezpieczny pracownik, bezpieczny klient – małe-duże zmiany dla sklepów
- Łańcuch dostaw nieprzerwany – silny handel kluczowym ogniwem
- Po pierwsze nie szkodzić – rozporządzenia a zdrowa (swobodna) działalność
- Oferta odporna na wirusa – żelazny asortyment w pandemii, nowe kategorie na trudne czasy
- Na podatkowym sygnale – nowe daniny i ich konsekwencje
- Siódmy dzień tygodnia – czy jest realna szansa na powrót handlowych niedziel?
- Handel w czasach zero waste, gospodarki obiegu zamkniętego i niemarnowania żywności
- System kaucyjno-depozytowy – czyli droga do efektywnego recyklingu
Hybrydowy konsument
- Kim jest konsument nowej ery?
- Zakupy dla siebie czy dla planety – wyzwania zero waste
- Jak będziemy kupować w nowej normalności?
- Zdalna praca, zdalne zakupy – jaki model zakupów będzie dominujący w najbliższym roku (gdzie będziemy kupować żywność, gdzie odzież itd.)
- Sklep przyszłości – bezpieczny, dobrze zatowarowany, bezkontaktowy
- E-zakupy – nowy poziom obsługi, odrobiona lekcja po pierwszej fali
- Cena kontra wygoda – na co postawią Polacy?
- Stacjonarne zakupy – scenariusze rozwoju rynku i usług dodatkowych
- Hybrydowe centra handlowe – czy przeniosą się do internetu, co będzie nowym wabikiem dużych obiektów?
Power of e-Commerce
- Liderzy online’owej rewolucji
- Kierunki zmian i trendy w e-commerce
- E-commerce’owe praktyki, doświadczenia, nadzieje
- Konsument 5.0 – nawyki zakupowe online
- Zielona transformacja vs. logistyka, opakowania
Dostawa jest królem
- Nowe formy dostawy, czyli klęska urodzaju
- Wyprzedzić oczekiwania konsumentów – szybszy wygrywa
- Logistyka i magazyny – wąskie gardła, automatyzacja, technologie
- Zwroty a pandemia – więcej kupujemy, więcej odsyłamy; sprawna obsługa procesu
- Dostawa w godzinę – ze sklepowej półki pod drzwi klienta
- Nowi gracze, nowe modele współpracy i rozliczeń na linii sklep-kurier
Formaty covidoodporne – czy pandemia wykreowała nowych liderów?
- Dyskonty i supermarkety na fali, wszyscy liczący się gracze z ofertą omnichannel
- Czy sklepy convenience nadal mogą liczyć na klientów impulsowych?
- Gdzie teraz (nie) chodzi klient trafficowy?
- Sklepy DIY rosną w pandemii i przyspieszają rozwój e-commerce
- Sam e-commerce to za mało – omnichannel jako must have, ważna rola sklepów stacjonarnych w procesie odbioru
- Dyskonty non-food – lokalizacje poza centrami wyróżnikiem
- Parki handlowe – wygodna i bezpieczna alternatywa dla dużych obiektów
Bezgotówkowo i cyfrowo
- Wpływ digitalizacji i technologii na płatności i rozliczenia
- Dalsze innowacje na rynku transakcji cyfrowych
- Płatności online i mobile wobec rosnącej popularności e-handlu, także transgranicznego
- Oczekiwania konsumentów, szybkie i bezpiecznie rozliczenia vs. branża fintech
RETAIL-TECH, czyli handel nowej ery
- Flexible delivery (nowe formy współpracy sieci handlowych z firmami dostarczającymi zamówienia on-line)
- Omnichannel must have dzisiejszych czasów (inwestycje w click&collect, e-sklepy, urządzenia paczkowe)
- Technologiczny blitzkrieg (automatyzacja, cyfryzacja, robotyzacja obsługi klienta)
- Customer experience w cyfrowym świecie
- Sztuczna inteligencja i big data zmieniają rynek
- Scentralizowane zarządzanie firmą, rozproszone dotarcie do konsumenta
- Elektroniczna wymiana danych i obieg dokumentów, automatyzacja procesów
- Migracja do e-handlu B2B i B2C