Agenda

09:00-11:00

  • Innowacje i jakość motorem sukcesu polskiej branży spożywczej (debata panelowa oraz zapowiedzi głównych tematów Forum)

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Czy polski przemysł spożywczy jest innowacyjny?
    • Jak pobudzić innowacje w przemyśle spożywczym?
    • Innowacyjność w branży spożywczej: produkt, marketing, produkcja
    • Wsparcie dla innowacji: strategia, fundusze, instrumenty wsparcia
    • Polskie innowacje jadą w świat – kto czeka na producentów żywności z Polski?

11:30-13:00

  • Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 – nowe technologie czynnikiem konkurencyjności. Część I

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Główne trendy w technologii, które zmienią kształt i funkcjonowanie branży spożywczej
    • Fabryka przyszłości – produkcja spożywcza z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi zarządzania
    • Menedżer i pracownik w firmie przyszłości. Człowiek, kreatywność, sztuczna inteligencja
    • Szybciej, płynniej, taniej – obszary optymalizacji produkcji
    • Znaczenie sprawnej logistyki wewnętrznej dla konkurencyjności produkcji
    • Procesy logistyczne – rola automatyzacji w firmach spożywczych
    • Automatyzacja odpowiedzią na wyzwania związane z rynkiem pracy
    • Nowe obszary inwestycji technologicznych: produkcja, sprzedaż, zarządzanie
    • Internet Rzeczy, Big Data i technologie mobilne w walce o nowe rynki i nowych klientów
  • Przyszłość branży napojowej – między tradycją a innowacją

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Polskie napoje na światowym rynku. Eksport szansą dla branży
    • Rynek zależny od pogody? Próby ustabilizowania sprzedaży i ograniczenia sezonowości
    • Ograniczanie sztucznych dodatków do żywności oraz cukru wyzwaniem dla producentów
    • Rynek napojów zdominowany przez koncerny? Jak przebić się z ofertą?
    • Rosnące znaczenie ekologii i recyklingu opakowań w przemyśle napojowym
  • Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Kucharz na etacie – jak znana twarz wpływa na związanie konsumenta z produktem
    • Blogosfera – miejsce, gdzie kształtuje się opinia o produkcie spożywczym
    • Wiedza z social media pomaga tworzyć spersonalizowaną ofertę
    • Etykieta – od informacji do promocji
    • Opakowanie jako obietnica jakości i wartości marki

13:30-15:00

  • Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 – nowe technologie czynnikiem konkurencyjności. Część II

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Główne trendy w technologii, które zmienią kształt i funkcjonowanie branży spożywczej
    • Fabryka przyszłości – produkcja spożywcza z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi zarządzania
    • Menedżer i pracownik w firmie przyszłości. Człowiek, kreatywność, sztuczna inteligencja
    • Szybciej, płynniej, taniej – obszary optymalizacji produkcji
    • Znaczenie sprawnej logistyki wewnętrznej dla konkurencyjności produkcji
    • Procesy logistyczne – rola automatyzacji w firmach spożywczych
    • Automatyzacja odpowiedzią na wyzwania związane z rynkiem pracy
    • Nowe obszary inwestycji technologicznych: produkcja, sprzedaż, zarządzanie
    • Internet Rzeczy, Big Data i technologie mobilne w walce o nowe rynki i nowych klientów
  • Branża rybna – rynek na fali wznoszącej

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Rozwój innowacyjnej akwakultury – czy hodowla ryb może być sposobem na rozwiązanie problemów surowcowych?
    • Marże w branży rybnej – czy firmy mogą zacząć zarabiać?
    • Konsolidacja branży rybnej – wertykalna czy horyzontalna?
    • Jak wykorzystać ostatni strumień gigantycznych pieniędzy płynących do Polski?
    • Spożycie ryb w Polsce – świadomość konsumentów, zmieniające się oczekiwania
  • Proces budowania marki – od \"no name\" do produktu markowego

     

15:30-17:00

  • Przemysł mięsny – kluczowe przewagi polskich producentów mięsa i wędlin

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Umowa TTIP a przemysł mięsny w Polsce – szansa czy zagrożenie; na ile rynek jest przygotowany na konkurencję z mięsem z USA?
    • Polska potęga na rynku drobiu – zalejemy świat kurczakami?
    • Producenci wieprzowiny – najwięksi przegrani rynku mięsa. Czy jest szansa na uzdrowienie sytuacji? Jak wyjść z kryzysu?
    • Zmiany na rynku wędlin – przywiązanie do tradycji kontra rosnące znaczenie wędlin funkcjonalnych oraz convenience. Jak pogodzić te trendy?
  • Sektor owocowo-warzywny rośnie dzięki trendom prozdrowotnym

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Trendy prozdrowotne pobudzają rynek owoców i warzyw oraz ich przetwórstwo.
    • Innowacje ogrodnicze i przetwórcze – nowe warzywa i owoce walczą o uznanie klientów
    • Trudna współpraca przetwórstwa i producentów. Grupy producenckie – konkurent czy partner przetwórstwa?
    • Wielki renesans branży sokowej. Perspektywy rozwoju
    • Nie tylko embargo. Wyzwania branży owocowo-warzywnej
  • Przemysł mleczarski – branża ma sposób na kryzys i perspektywy na przyszłość

    ZOBACZ WIĘCEJ
     
    • Polityka rolno-spożywcza Polski i UE w kontekście kryzysu na rynku mleka
    • Oczekiwania branży co do instrumentów wsparcia ze strony rządu i KE
    • Sposoby na wychodzenie z kryzysu: pomoc państwa, współpraca biznesowo-naukowa, innowacje – przykłady sukcesu
    • Jak rynek przetworów mlecznych skorzysta na programie 500+?

19:00

  • Wieczorna Gala