Forum Rynku Spożywczego i HandluForum Rynku Spożywczego i Handlu

Wstępny zakres tematyczny

Think Agile: Branża spożywcza zawsze zwinna

  • Scenariusze dla polskiej branży spożywczej na czas zawirowań geopolitycznych
  • Rynkowe konsekwencje drożejących surowców i wojny po sąsiedzku
  • Zielony Ład, zmiany proklimatyczne, zrównoważone strategie
  • Przetasowania trendów biznesowych i konsumenckich: czyli rozwój w cieniu inflacji
  • Kryzys to nie tylko wyzwania, ale także możliwości

Gorączka przejęć, czyli co wywołało falę konsolidacji

  • Wielkie połączenie - koniec pandemii uruchomiła falę konsolidacji na rynku żywności
  • Rynek M&A - sektor spożywczy w trendzie wznoszącym
  • Zmiana generacyjna w firmach rodzinnych - przed nami konsolidacyjny boom?
  • Polskie firmy food and retail - jaki apetyt mają fundusze private equity?

Eksport czasów przełomu: nowe kierunki, nowe możliwości

  • Polska nowym spichlerzem Europy
  • Wyzwania i realne szanse dla polskiego eksportu żywności
  • Wojna w Ukrainie wpływa na globalny rynek żywności - co to zmienia dla polskich eksporterów?
  • Najbardziej perspektywiczne kierunki sprzedaży - co zmieniła pandemia?

Żywność i opakowanie bez śladu

  • Reduce, Reuse, Recycle: nowe zasady myślenia o produkcji
  • GOZ i ROP, czyli kluczowe skróty dla branży FMCG i handlu
  • System kaucyjny - elastyczny i skuteczny. Kogo warto naśladować, na czyich błędach się uczyć?
  • Nowe technologie i AI w służbie gospodarki odpadami

ESG w branży spożywczej - odpowiedzialny zbiór, połów, produkcja i dystrybucja

  • Zielona zmiana determinuje decyzje biznesowe firm spożywczych
  • Branża spożywcza wobec rosnących wymogów w obszarze zrównoważonego rozwoju
  • Dobrostan zwierząt, zielone technologie, elektryczny transport
  • Ślad węglowy - jego znaczenie rośnie, jak go dobrze policzyć? 

Alkohole i przekąski - gwiazdy sklepowej półki

  • Prozdrowotne przekąski i napoje (w tym alkoholowe) - produkty na kryzysy?
  • Branża alkoholi po pandemii i podwyżce akcyzy - dobrze już było?
  • R&D - w jakim rytmie biją serca producentów żywności i napojów
  • Blisko konsumenta - innowacyjne pomysły na promocję marek i budowę nawyków konsumenckich

Transformacja branży mięsnej

  • Producenci po pandemii a przed Zielonym Ładem - pora na przejęcia?
  • Branża wobec wzrostu kosztów i inflacji
  • Pracownicy z Ukrainy odpowiedzią na braki kadrowe sektora?
  • Technologie dla branży mięsnej

Rynek żywności roślinnej - perspektywiczna nisza rozpycha się w mainstreamie

  • Rynek żywności roślinnej - potencjał, potrzeby, kierunek rozwoju
  • Sieci handlowe a trend roślinny
  • Neutralność klimatyczna a transformacja przemysłu spożywczego
  • Konsumenci na diecie: wegetarianie, weganie, fleksitarianie

Foodtech i Retailtech - innowacje i stratupy zmieniają obraz rynku

  • Akwaponika i farmy miejskie - czyli ultralokalna żywność także z miast
  • Aplikacje, dane, chmura łączą klienta i sklep
  • Sklepy autonomiczne, vending, nanoplacówki
  • Kasy samoobsługowe, wirtualne przymierzalnie i asystenci
  • Przegląd foodowej i retailowej sceny startupowej

Fabryka 4.0 - zautomatyzowana, zrobotyzowana, cyfrowa, ekologiczna

  • Technologie teraźniejszości i przyszłości o największym potencjalne
  • Roboty częścią przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT)
  • Coboty na fali - rosnące znaczenie współpracy człowieka z robotem
  • Utrzymanie ciągłości produkcji w czasach deficytu pracowników

Zarządzanie firmą FMCG w dobie zmieniającego się świata

  • Łańcuchy dostaw pod presją
  • Cyfryzacja odpowiedzią na wyzwania ponadstandardowych zakłóceń
  • Szybka reakcja na zmiany - wiedza z analizy danych
  • Optymalna logistyka wewnętrzna i magazynowanie - źródło przewag
  • Paszportyzacja żywności, blockchain - co gdzie kiedy?

Lojalna i spersonalizowana - must have idealnej oferty

  • Jak dobrze wspierać sprzedaż?
  • Jak daleko można spersonalizować ofertę?
  • Lojalna marka, lojalny program, lojalny klient 
  • Sklep skrojony na miarę: design, wyposażenie, oświetlenie, technologia
  • Wyzwania szefów firm FMCG w czasach ekonomicznej huśtawki

Nowy handlowy ład

  • Czym żyje handel?
  • Konsument w soczewce trendów
  • Zakaz handlu czy otwarcie handlu?
  • Ukraińcy jako konsumenci i pracownicy
  • Nowe modele biznesowe w retailu

Demokratyzacja konsumpcji. Konsumenci mają głos

  • Marki własne - taniej w czasach wysokich cen
  • Format wygodny, bliski, tani - czy to się jeszcze da zrobić?
  • Handel angażuje się w akcje społeczne
  • Sytuacje kryzysowe, czyli jak reagować na bojkot?

Franczyza - model biznesowy, uregulowania prawne

  • Siła marki, zaplecze, know-how: atrakcyjność modelu i jego słabości
  • Franczyza, wolny rynek, uczciwa konkurencja
  • Zmiany prawne, a nowe możliwości biznesowe
  • Rynek pracy wspiera potrzeby franczyzodawców?

Power of e-commerce

  • Doznać metaversum, czyli e-commerce w nieustającej ewolucji
  • Nowy poziom personalizacji
  • Wygodna ścieżka zakupów, wygodne płatności, wygodna dostawa
  • Konsument w lustrze danych
  • Dark stores zmieniają oblicze miast i e-handlu
  • Liveshopping napędza sprzedaż online 

Z drugiej ręki, czyli cyrkularne zakupy - wspólna debata z well.pl

  • Nowe podejście do kupowania, nowe wzorce zakupowe, kryzysowe potrzeby
  • Ekoprodukcja, zero waste, zrównoważone opakowanie - czyli cyrkularne trendy
  • Sklep społecznie odpowiedzialny, czyli jaki?

Idealne duety sprzedażowe, czyli influencerzy na służbie

  • Influencer marketing - spektakularne akcje w social mediach i sklepach
  • Ambasador dopasowany do produktu czyli autentyczność, i efektywność w jednym
  • Między wpływem a reklamą, czyli na co patrzy UOKiK
  • Marka+influencer: współpraca, która sprzedaje (case study)

HoReCaTrendsTalks: Idealny koncept

  • Jak budować zwinny model biznesowy restauracji i jak nim zarządzać
  • Jak wyposażyć lokal gastronomiczny - krok po kroku
  • 2 lata pandemii, kryzysowa sytuacja geopolityczna z wojną w Ukrainie
  • Zarządzanie lokalami - perspektywa menadżerów i właścicieli

HoReCa TrendsTalks: HoReCa przyszłości

  • Wyzwania rynku HoReCa: rynek pracy, drożyzna, inflacja, ceny surowców, odpady
  • Restauracje przyszłości - metaversum, delivery, automatyzacja
  • Restauracje w metaverse
  • Nowe technologie w restauracji przyszłości - aplikacje i roboty zamiast kelnerów
  • HoReXy - wystąpienia liderów

My Way - seria wystąpień biznesowych przed debatami 1. i 2. dnia